read & enjoy - Reisverslag uit Niddrie, Australië van ourdreamdownunder - WaarBenJij.nu read & enjoy - Reisverslag uit Niddrie, Australië van ourdreamdownunder - WaarBenJij.nu

read & enjoy

01 Januari 1970 | Australië, Niddrie

Hallo allemaal,

Hier het beloofde blog om onze reisverhalen in bij te houden en jullie allemaal op de hoogte te houden van onze avonturen :)

Na het uitzwaaien op Schiphol vorige week zaterdag, begon de 11-urige vlucht naar Bangkok. We zaten naast een Nederlands meisje die ook een rondreis ging maken dus we hadden meteen gespreksstof. Bangkok was een korte stop, om vervolgens door te vliegen naar Taiwan. Hier hadden we 10 uren voor onze volgende vlucht, dus tijd om even bij de slapen. Inmiddels met nog een Nederlander gezamenlijk met een taxi naar een hotel gegaan in Taipei. Na een warme douche en een paar uurtjes slaap in ons super de luxe hotel, moesten we weer door naar het vliegveld om vervolgens door te vliegen naar Sydney.

Eenmaal in Sydney bracht de pick up service ons naar het hostel, waar we 19 uur achter elkaar hebben geslapen. In onze eerste paar dagen in Sydney hebben we het redelijk rustig aan gedaan, wat herstellen van de jetlag, de stad verkennen, shoppen, en hardgelopen (dat is wat iedereen in de stad hier doet!). Dit was echt een hele leuke ervaring, rennen langs The Opera House, door The Botanic Gardens en het drukke verkeer met al zijn stoplichten. Ook zijn we naar Bondi beach geweest, in Nederland wel bekend van het tv programma Bondi Rescue. Het was nog iets te koud om te zwemmen maar het was wel prachtig met haar blauwe water en witte zand.

Al met al de eerste indrukken: hele vriendelijke mensen (zelfs als ze haast hebben willen ze je nog uitgebreid de weg wijzen), prachtige natuur, een geweldige combinatie van het stadsleven en het exotische groen wat Australië te bieden heeft. Je kan hier verhoudingsgewijs goedkoop uit eten want voorde rest is alles duur! Een paar boodschapjes zijn hier al snel 30 dollar.(zo'n 20 euro) Dit heeft ervoor gezorgd dat we een mooi excuus hadden om elke dag uitgebreid bij de sushi bar te gaan zitten eten.. We hadden geen keus ;) De temperatuur hier is heel aantrekkelijk, overdag namelijk zo'n 22 graden (vinden de echte Aussies maar koud) in de nacht koelt het wel echt af naar zo'n 10 graden. Je hebt hier zo'n 12 lichturen op een dag, rond 18:00 wordt het ineens pikkedonker en de volgende ochtend rond 06:00 begint het al weer heel snel licht te worden.

We hebben inmiddels weer afscheid genomen van Sydney want op dit moment zitten we in een welbekende luxe greyhound bus onderweg naar Melbourne. Dit is een 14 urige busreis en we zullen vanavond laat aankomen. We zijn hier onderweg al enkele leuke plaatsnamen gepasseerd zoals Liverpool en Wagga Wagga. Als we aankomen worden we opgepikt door onze vrienden en gaan we kennismaken met het nachtleven van Melbourne city!

• 23 September 2014 - 12:18

Adriaan:

De reis is goed verlopen en het klinkt allemaal heel leuk, ben jaloers vanuit Nederland! Have fun en keep up the updates....

• 23 September 2014 - 12:25

Polletje:

Mooie plaatjes! Geniet ervan. Gauw weer es op zuid 1. ;)

• 23 September 2014 - 13:47

Hendrik:

He leute, dacht dat t nog ff duurde voordat jullie avontuur begon. Maar al downunder zie ik.
    Super! Ben nu al jaloers;p veel plezier!

• 23 September 2014 - 17:10

Albert 1:

Hey Ellen en Albert 2,

Zie ik jullie ineens samen, nooit geweten haha!
    Leuk man!
    Hoe gaat het verders? Zo te zien goed!
    Heel veel plezier met jullie avontuur en geniet van elkaar!

Groeten Albert 1.

• 23 September 2014 - 21:19

Patricia:

Wat een leuke foto's, zo krijg ik wel een betere indruk.
    Ziet er idyllisch uit.
    Fijn genieten samen xx

• 23 September 2014 - 22:17

Ingrid:

Hey toppers,

Klinkt erg vervelend allemaal. Mooi land, mooi strand en sushi. Nee zeker niets aan...

Geniet ervan samen!

Groetjes Ingrid

• 24 September 2014 - 12:31

Michiel:

hoezo jaloers!! waar zou ik nu jaloers op moeten zijn? zit lekker in de regen graadje of 11 hier te vernikkelen, dat is toch het ultieme genot. Veel plezier daar samen